Vistaexpert
recensioni:

star-rating
-
/5
Calcolato su - recensioni negli ultimi 12 mesi
 
Ultimi 3 mesi: -/5  
(su - recensioni)
Ultimo mese: -/5  
(su - recensioni)

Filtra per voto:

2.599
268
53
17
69
Altri indicatori
Prodotti/Servizi
4,9 /5
Qualità/prezzo
4,7 /5
Semplicità/chiarezza
4,7 /5
Servizi pagamento
4,8 /5
Spedizione
4,6 /5
Packaging
4,7 /5
Servizio clienti
4,7 /5
ebay (17.437)
5,0 /5
Ultima recensione: -
Criterio di ordinamento: la più recente.
L'elenco non include le recensioni in mediazione. Scopri di più
star-rating
1
/5
8 ottobre 2026
Just recived email that my order which was menat to be a birthday gift for my husban, I've ordered it on 26th of September, got lost during delivery. It was shipped 2nd of Ocrober so 6 days ago, should be with me by now, company has waited until last moment to inform me about the issue. Now I have left with no birthday gift for my husband, his birthday is tomorrow and no update about how long redelivery of new sunglasses will take. They're just shipping them from the other shop to warehouse so I belive it's going to take a while. Extremely disappointing. It was my first order and definitely the last one.
star-rating
1
/5
15 settembre 2026
I will not recommend this company. They will not help you when they mess up the order.
Risposta del venditore
Dear customer, We are sincerely sorry to read your review and to know that your experience did not meet your expectations. However, we would like to clarify that your order was correctly processed based on the prescription and the information you provided. Although there was no error on our part, we still tried to assist you by offering you the possibility of an in-person inspection at our premises, so that we could examine the product directly and clarify any concerns. Unfortunately, after offering you this possibility, we did not receive any further response from you, and therefore we were unable to proceed with the inspection. We are sorry that you felt you did not receive assistance, when we genuinely tried to investigate the situation and find a solution. We hope we have provided you with all the necessary clarification and remain fully at your disposal should you wish to continue the discussion with us. Kind regards, Vistaexpert Customer Care Team
Questa risposta potrebbe essere stata generata usando l'AI
star-rating
1
/5
25 agosto 2026
Non acquisterò mai più su questo sito, articolo difforme, completamente differente dal immagine del sito. servizio clienti pessimo, non rispondono alle mail,o meglio solo in parte. Occhiali rayban di € 121.00 rimborsano 99.00. Mai più.
Risposta del venditore
Gentile cliente, ci dispiace davvero molto leggere la sua insoddisfazione, perché poniamo immensa cura e passione nell'assistere ogni singola persona che sceglie di affidarsi a noi. Proprio per questo motivo ci siamo presi cura della sua pratica fin dal primo istante: abbiamo dedicato il massimo impegno a verificare tempestivamente le foto e i codici che ci ha inviato, riscontrando che l'occhiale Ray-Ban ricevuto corrispondeva esattamente al modello ordinato, e le abbiamo fornito ogni chiarimento rispondendo con la massima prontezza a tutte le sue e-mail. Abbiamo fatto tutto il possibile per garantirle la migliore assistenza e una gestione trasparente della procedura, rimborsando il valore dell'articolo dall'importo dell'ordine e trattenendo unicamente i soli costi vivi sostenuti per la spedizione e la gestione del reso, esattamente come comunicato prima dell'invio e previsto dai termini accettati al momento dell'acquisto. Il nostro obiettivo prioritario è sempre far sentire accolti e tutelati i nostri clienti, ed è per questo che restiamo a sua completa disposizione con la massima disponibilità per qualsiasi ulteriore chiarimento. Un caro saluto, Vistaexpert Customer Care Team
Questa risposta potrebbe essere stata generata usando l'AI
star-rating
1
/5
13 agosto 2026
Ho ricevuto gli occhiali Tiffani con una confezione danneggiata e non corretta. Il negozio si è offerto di sostituirla, ma una settimana dopo hanno inviato una scatola e una custodia per un modello diverso: gli occhiali non ci stanno nemmeno dentro. Avevo acquistato gli occhiali come regalo, quindi ricevere l'articolo e la confezione in queste condizioni è stato particolarmente deludente. Dopo averli contattati nuovamente, l'assistenza clienti ha smesso di rispondere. Sono molto deluso dal servizio. Non li consiglio.
Risposta del venditore
Gentile Cliente, ci dispiace per quanto segnalato. Desideriamo però precisare che, a seguito della tua segnalazione, ci siamo attivati direttamente con il fornitore ufficiale per reperire la custodia corretta e idonea al modello acquistato, rendendoci disponibili a spedirla a nostro carico. Abbiamo inoltre provato a ricontattarti sia tramite email sia telefonicamente, senza ricevere riscontro. Per qualsiasi ulteriore necessità, puoi contattarci nuovamente tramite email: saremo a tua disposizione per fornire tutta l’assistenza necessaria. Cordiali saluti, Vistaexpert Customer Care Team
Questa risposta potrebbe essere stata generata usando l'AI
star-rating
1
/5
7 agosto 2026
My item was missing. They delivered empty box . Im chasing from last 1 week no one is helping me . I have send all the evidences, video clip pictures but no reply from Vistaexpert. Please help me
Risposta del venditore
Dear Customer, We are sorry for what happened and understand your disappointment. However, we would like to clarify that your order was regularly shipped within the expected timeframe. When you contacted us to report the issue concerning the package, we immediately contacted the courier and opened a claim to investigate what had happened. Unfortunately, the claim was submitted after the deadline set by the courier for reporting and disputing any issues concerning the shipment. For this reason, despite our intervention, the courier was unable to accept the claim and carry out the requested investigation. We therefore did everything possible based on the report we received, but the timeframe for taking action with the courier had unfortunately already expired. For the future, in the event of any issue concerning the package or its contents, we recommend reporting it on the same day of delivery, both directly to the courier and to us. This will allow us to intervene promptly and within the deadlines established by the courier. We sincerely regret that the situation could not be resolved differently and remain at your disposal should you require any further clarification. Vistaexpert Customer Care Team
Questa risposta potrebbe essere stata generata usando l'AI
star-rating
1
/5
4 agosto 2026
Purtroppo sono rimasta delusa. Le cerniere delle aste sono molto allentate su entrambi i lati, come se gli occhiali fossero già stati indossati oppure non fossero originali. Questa sensazione è aumentata anche dal fatto che nella confezione mancava il panno per la pulizia delle lenti. Esteticamente gli occhiali sono belli, ma nel complesso il prodotto non trasmette la qualità che mi aspettavo.
Risposta del venditore
Gentile Sandra, la ringraziamo per il suo feedback. Ci sta davvero a cuore la soddisfazione di ogni cliente e ci dispiace non aver ricevuto riscontro alla nostra comunicazione del 5 agosto, con la quale desideravamo offrirle pieno supporto. Capiamo perfettamente che ricevere un occhiale che non rispecchia a pieno le aspettative possa creare delusione o far sorgere dubbi, ed è proprio per questo che ci teniamo a rassicurarla con la massima trasparenza. Desideriamo garantirle che l'occhiale da lei ricevuto è originale al 100%. Vistaexpert è rivenditore autorizzato EssilorLuxottica e tutti i nostri prodotti provengono direttamente dal canale ufficiale del produttore. Comprendiamo le sue perplessità, ma la morbidezza delle cerniere è una semplice caratteristica meccanica del tutto normale, che si sistema in pochi secondi con una piccola regolazione. Per quanto riguarda il panno in microfibra, se non era presente nella confezione ci scusiamo per la svista: saremo felicissimi di inviargliene uno nuovo in omaggio. Il nostro obiettivo principale è fare in modo che ogni cliente si senta tutelato. Qualora il prodotto non fosse di suo gradimento, le ricordiamo che ha sempre il diritto di avvalersi del recesso e del rimborso secondo i termini di legge. Restiamo a sua completa disposizione per assisterla nella procedura o per qualsiasi altra necessità. Un cordiale saluto, Vistaexpert Customer Care
Questa risposta potrebbe essere stata generata usando l'AI
star-rating
1
/5
2 agosto 2026
Ordino un occhiale ne arriva un altro stesso brand tremila mail per rispondere ogni tre giorni foto fornite come richieste ma ancora non sanno di che morte morire eppure sapevo fosse un grande azienda ma perdersi così x un loro errore tra l’altro è veramente increscioso
Risposta del venditore
Gentile cliente, comprendiamo perfettamente la frustrazione che si prova quando un acquisto online non prosegue come sperato. Tuttavia, siamo rammaricati nel leggere la sua recensione, poiché la ricostruzione degli eventi omette il passaggio fondamentale che ha generato l'intera situazione. Fare shopping su più piattaforme contemporaneamente può generare confusione ed è una disattenzione umana. Tuttavia, desideriamo chiarire con precisione che è stato lei ad invertire i prodotti al momento del reso: l'occhiale che ci ha inizialmente recapitato non era quello acquistato presso di noi, bensì l'articolo di un altro e-commerce. I tempi di gestione non sono stati dettati da ritardi ingiustificati da parte nostra, ma dal tempo necessario per effettuare le dovute verifiche sui codici seriali del prodotto. Solamente dopo averle inviato le foto ed evidenziato il codice dell'articolo, lei stesso ha preso atto dell'errore ed è emerso lo scambio involontario dei due occhiali da parte sua. Da parte nostra c'è stata immediata e totale disponibilità: non appena ci ha rispedito l'articolo corretto, le abbiamo emesso subito il rimborso completo e ci siamo occupati di restituirle l'occhiale dell'altro negozio. Abbiamo gestito ogni contatto con la massima pazienza e professionalità, lavorando con empatia per risolverle il problema, pur a fronte di toni da parte sua particolarmente accesi e spiacevoli. Tutelare e supportare chi acquista da noi è la nostra priorità, ed è per questo che ci dispiace veder penalizzato il nostro lavoro a causa di uno scambio di prodotti effettuato originariamente da lei, ma che abbiamo fatto di tutto per aiutarla a sistemare nel miglior modo possibile. Le auguriamo di cuore una buona giornata. Vistaexpert Customer Care Team
Questa risposta potrebbe essere stata generata usando l'AI
star-rating
1
/5
15 luglio 2026
My product has still yet to arrive. Stating a 8 day delivery service to UK is reasonable but when the product has to be ordered from the manufacturer then this is not communicated . So 23 days & still waiting -is not acceptable
Risposta del venditore
Dear customer, We are sincerely sorry that your experience did not live up to your expectations. However, we would like to reassure you of our good faith: the delivery timelines required to order the item from the manufacturer were clearly stated on the product page, during checkout, and in the order confirmation email, as well as in the Terms and Conditions accepted at the time of purchase. We are glad that the product has been successfully delivered, and we regret not having received a response to the support emails we sent to assist you. Our goal is always maximum transparency and customer satisfaction: for any further needs or clarifications, our customer service team is always at your full disposal via email. Kind regards, Vistaexpert Customer Care Team
Questa risposta potrebbe essere stata generata usando l'AI
star-rating
1
/5
12 luglio 2026
I didn’t receive my order and I didn’t get any solution for my problem. I was in Monopoly for a week and nobody from your company contacted me by phone to propose me a solution
Risposta del venditore
Dear Grigor, We are sorry that you had this impression. However, we would like to clarify that the delivery failure was not due to an error on our part, but rather to the fact that the delivery address and telephone contact details provided at the time of the order were incorrect. This made it impossible for the courier to contact you and complete the delivery during your stay in Italy. We would also like to clarify that we always replied to your emails and did our best to assist you in handling the situation. Once the parcel was returned to our warehouse, we proceeded to issue a refund for your order. We hope that you will appreciate the assistance we provided and the solution we adopted to resolve the situation. Kind regards,Vistaexpert Customer Care Team
Questa risposta potrebbe essere stata generata usando l'AI
star-rating
1
/5
5 luglio 2026
J’ai reçu un article cassé . Une honte pour le prix du produit
Risposta del venditore
Chère cliente, Nous tenons à vous rassurer : pour notre entreprise, la qualité est une priorité absolue. Nous expédions exclusivement des articles neufs de fabrique, intacts et rigoureusement contrôlés avant chaque envoi. À la suite du retour que vous avez effectué, notre service qualité a constaté avec regret que la paire de lunettes présentait des traces d'usure évidentes ainsi que des branches forcées. C'est pourquoi il ne nous a pas été possible d'accepter votre demande de remboursement (réservée, conformément à la réglementation, aux seuls produits retournés dans leur état d'origine). Nous vous avons rapidement envoyé par e-mail des photographies détaillées prouvant l'état du produit, tout en vous confirmant notre disponibilité pour organiser les modalités de renvoi de votre bien. À ce jour, toutefois, nous n'avons toujours reçu aucune réponse de votre part. Toujours ouverts au dialogue avec nos clients, nous vous invitons à nous répondre par e-mail afin de pouvoir traiter votre dossier. Cordialement, Vistaexpert
Questa risposta potrebbe essere stata generata usando l'AI
star-rating
1
/5
30 giugno 2026
They sell defective items and do not respond to emails.
Risposta del venditore
Dear Customer, We are sorry to hear about your disappointment, but we would like to clarify the situation with the utmost transparency. First and foremost, we would like to reassure you that we have promptly replied to all of your communications. Furthermore, we must point out that the product you purchased is by no means defective; it is highly likely a misunderstanding regarding the compatibility of the spare part with your specific model. As we have already confirmed via email, your satisfaction is our top priority. For this reason, you are fully welcome to return the item for a refund within 14 days, should the part prove to be incompatible with your device. Our customer service team remains at your complete disposal to guide you step-by-step through the return process or to help you identify the correct spare part for your needs. Kind regards, Vistaexpert Customer Care Team
Questa risposta potrebbe essere stata generata usando l'AI
star-rating
1
/5
30 giugno 2026
My sending has never arrived. And didn't get any reply...
Risposta del venditore
Gentile Cliente, ci dispiace per il malinteso. Abbiamo verificato la sua pratica e desideriamo precisare che abbiamo risposto alle sue comunicazioni. Il pacco è purtroppo tornato indietro al nostro magazzino poiché l'indirizzo di spedizione fornito era privo di numero civico, rendendo impossibile la consegna da parte del corriere. Non appena l'ordine è rientrato, abbiamo provveduto a emettere il rimborso completo. Per i prossimi acquisti, la invitiamo gentilmente a verificare che tutti i dati della spedizione (incluso il numero civico) siano completi, così da evitare nuovi ritardi. Restiamo a disposizione se dovesse avere ulteriori domande. Cordiali saluti, Vistaexpert Customer Care Team
Questa risposta potrebbe essere stata generata usando l'AI
star-rating
1
/5
10 giugno 2026
I am extremely disappointed with my experience. I paid an extra €20 for expedited shipping because I needed my glasses as quickly as possible. More than a week has passed, and my order still has not arrived. What makes this even worse is that customer support does not respond to emails or WhatsApp messages at all. If customers pay extra for faster delivery, they expect the service they were promised. Instead, I received delays and complete silence from the company. I cannot recommend this store based on my experience. Poor communication and failure to deliver on paid shipping promises are unacceptable.
Risposta del venditore
Dear Amir, we are sincerely sorry to read about your disappointment. Customer satisfaction has always been our absolute priority, which is why we took your feedback very seriously and immediately carried out all internal checks. However, we are surprised by your words, as the data in our possession shows a very different reality: our customer service carefully replied to every single one of your emails, and your order, which was handed over to UPS within the promised 48 working hours, is shown as regularly delivered on the courier's official tracking system. We understand that there may have been an oversight or a misunderstanding on your part, and that is precisely why we reached out to you privately right away to figure out together what happened, unfortunately without receiving any response. We gladly renew our invitation to reply to our private messages, so that we can verify the delivery details together and clear up this misunderstanding in the most peaceful and transparent way possible. Best regards, Vistaexpert Customer Care Team
Questa risposta potrebbe essere stata generata usando l'AI
star-rating
1
/5
28 maggio 2026
Lentilles de contact commandées le 13 mai Toujours rien ! UPS devait livrer mon colis le 26 mai mais finalement colis rétentionné et reprogrammé pour le 8 juin ? J’ ai payé en plus l’option de 12 euros pour avoir ma commande sous 48h! Un désastre
Risposta del venditore
Dear Claude , We are sorry to read your review and understand the inconvenience that waiting for a delivery may cause. However, we would like to clarify the handling of your order. According to our records, your purchase was placed on May 20, and the shipment was handed over to UPS on May 22, fully in line with the expected processing times. Subsequently, the delivery date was modified directly by the recipient through the delivery management services provided by the carrier and rescheduled to June 8. Therefore, the delay in delivery was not caused by any issue in the preparation or dispatch of the order on our part. Furthermore, as soon as you contacted us on June 5, our Customer Service team promptly took action to provide assistance and support. We understand that the overall experience may not have met your expectations; however, we believe it is important to point out that all activities within our responsibility were carried out correctly and within the expected timeframes. Should you require any further clarification, please do not hesitate to contact us. Kind regards, Vistaexpert Customer Care Team
Questa risposta potrebbe essere stata generata usando l'AI
star-rating
1
/5
26 maggio 2026
I ordered a pair of glasses with paid UPS Express Saver delivery (1–2 business days), as a gift for my son, specifically because timing mattered. The system logged a "delivery attempt" that never happened. No one called, no one came. Our address is an office staffed throughout the working day — a real attempt could not have been missed. UPS then delivered the parcel to that exact same address with no problem at all, which proves the address was never wrong and we were never unavailable. In between, I was told to collect the parcel myself. My wife went to the depot with our two children and was turned away by a staff member who said she had no time to look for it. When I complained, the reply blamed me — claiming the address was "incorrect" and that I was "not available," and refusing any refund by citing clause 7.3. Both reasons are factually false, as the successful delivery to the same address demonstrates. I paid for a specific express service that was not provided, received a false delivery record, was sent on a wasted trip with my children, and was then blamed for the company's own carrier's failure. That is why every rating here is one star.
Risposta del venditore
Dear Customer, Thank you for recognizing the excellent work of our customer service team in keeping you constantly updated. We would like to clarify that your order was processed and handed over to the courier within the scheduled timeframe. The subsequent delay was caused solely by logistics strikes affecting the courier's depots, a situation entirely outside our control. We hope we have provided you with all the necessary information, and we remain at your full disposal should you need any further clarification. Best regards, Vistaexpert Customer Care Team
Questa risposta potrebbe essere stata generata usando l'AI

Trasparenza con Feedaty

Bollino Feedaty
Ultima recensione:
Stato abbonamento: ATTIVO
Recensioni in mediazione:

Visualizza l'andamento delle recensioni nel tempo

Recensioni verificate
Verifica le valutazioni
Scopri le recensioni

Informazioni sull'azienda

Vistaexpert, insegna di proprietà di Meeting S.r.l., coniuga l'esperienza di professionisti dell'ottica e le capacità imprenditoriali di una rinomata azienda italiana nel settore retail. La nostra filosofia si basa sull'equilibrio tra qualità, prezzo, assortimento e professionalità, garantendo soluzioni su misura per ogni cliente. Ci impegniamo a offrire la stessa serietà e professionalità ai clienti che acquistano comodamente da casa.

Vistaexpert (Utente Attivo)
Via Pozzillo Zona Industriale Ponteselice Consorzio So.co.mer
81100 Caserta (Caserta)
Italia
Partita IVA 02964400614